1. Pierwszym krokiem jest sprawdzenie czy środki na pewno są dostępne na Twoim koncie.
2. Środki na koncie są? Problem może wynikać z zablokowanych na koncie płatności internetowych lub cyklicznych. Należy je odblokować:
• Sprawdź lub ustaw w banku (np. przez panel internetowy banku) w ustawieniach karty limit dzienny lub miesięczny dla płatności internetowych - musi być odpowiednio wysoki. Limit ustawiony na 0 PLN lub zbyt niską kwotę będzie powodował odrzucenia zarówno płatności jednorazowych jak i cyklicznych.
• Możesz też skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Twojego banku z prośbą o dokładny powód odrzucenia płatności oraz o odblokowanie tych płatności.
• Część kart zezwala na jednorazowe płatności w Internecie (z wykorzystaniem kodu CVV/CVC), jednak odrzuca płatności cykliczne. Wynika to z wewnętrznej polityki banku. Jeżeli karta ma ustawione odpowiednie limity dla płatności internetowych/cyklicznych, a mimo to nie udaje się jej obciążyć w płatności subskrypcyjnej, może to oznaczać, że niezależnie od ustawień karty/konta nie ma możliwości użycia tej karty do opłacenia subskrypcji, wtedy jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wykorzystanie innej karty.
3. Warto też sprawdzić, czy Twoja karta nie straciła ważności lub nie została unieważniona.
• W tym celu skontaktuj się z bankiem lub operatorem karty, aby uzyskać więcej szczegółów i dalsze wskazówki. Możesz też złożyć wniosek o nową kartę w panelu internetowym swojego banku.
• Zdarza się też, że masz już nową kartę z przedłużoną datą ważności, ale nie zaktualizowałeś tego w swoim panelu internetowym – popraw odpowiednio datę i sprawdź, czy to pomogło.
4. Jeśli po sprawdzeniu powyższych wskazówek problem nadal występuje, można jeszcze spróbować:
• Odczekać kilka dni i spróbować ponownie. Podczas transakcji mógł wystąpić chwilowy problem z połączeniem. Warto spróbować dokonać płatności w trybie przeglądania prywatnego/incognito w swojej przeglądarce.